Podmenu

Královopolské tunely VMO v Brně, pomocná opatření pro ražbu – kompenzační injektáž

PDF verze ke stažení

Popis stavby

V ramci projektu Kralovopolskych tunelů v Brně bylo třeba zabezpečit povrchovou zastavbu celym souborem pasivnich opatřeni. Ty byly doplněny o kompenzačni injektaž, jakožto opatřeni aktivni, provaděnou v geologickych vrstvach mezi tunelem a zaklady dotčenych objektů. Principem kompenzačni injektaže je zřizeni injekčnich poli pod vybranymi objekty s naslednou opakovanou řizenou vysokotlakou injektaži, provaděnou po etažich v po sobě jdoucich fazich, ktera dokaže vyvolat cilene svisle posuny sledovanych měřicich bodů umistěnych na vybranych objektech. Takovy postup může minimalizovat deformace vyvolane ražbou.Kompenzačni injektaž byla provaděna z celkem sedmi šachet s ostěnim ze sloupů tryskove injektaže. Pod vybrane objekty byly z těchto šachet provedeny vějiře injekčnich trubek delky až 35 m. Pro rovnoměrne rozloženi kompenzačnich učinků byly před aktivaci injekčnich trubek (35/5,5 mm) zřizeny z každe šachty roznašeci rošty ze sloupů tryskove injektaže, někde osazene mikropilotami.

Vyměry

Vodorovna tryskova injektaž: 14 389 m vrtů, 8 884 sloupů prům. 600 mm
Mikropiloty 70/12 mm: 108 m
Injekčni vrty prům. 90 mm: 10 042 m
Nizkotlaka injektaž: 16 709 hr (injektohodin)
Kompenzačni (vysokotlaka) injektaž: 67175 hr (injektohodin)

Zakaznik

Ředitelstvi silnic a dalnic ČR, Na Pankraci 56, Praha 4

Investor

Ředitelstvi silnic a dalnic ČR, Statutarni město Brno a Statni fond dopravni infrastruktury

Cena

Rok

480,6 mil. Kč 2007-2009